Drogi Czytelniku,

Cieszymy się, że odwiedzasz nasze serwisy internetowe. Nasz zespół redakcyjny cały czas pracuje nad tym, żeby móc dostarczać Ci jeszcze lepsze materiały dziennikarskie i oferować jeszcze lepsze usługi. Abyśmy mogli nadal to robić, potrzebujemy Twojej zgody. Dzięki niej będziemy mogli dostosowywać nasze strony pod Twoje preferencje i potrzeby oraz emitować Ci reklamy dopasowane do Twoich zainteresowań i zachowań w Internecie. Twoja prywatność i bezpieczeństwo Twoich danych są dla nas niezwykle istotne – nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Pamiętaj, że Twoje dane są u nas bezpieczne, a udzieloną zgodę możesz wycofać w każdej chwili zgodnie z naszą Polityką Prywatności.

W JAKIM CELU PRZETWARZAMY TWOJE DANE?

Twoje dane (w tym pliki cookies) wykorzystujemy w celach statystycznych, analitycznych i marketingowych, w tym do badania Twoich zainteresowań i dopasowania do nich reklam na innych stronach www.

KTO JEST ADMINISTRATOREM DANYCH?

Administratorem danych osobowych są Mazowieckie Media Sp. z o. o.

JAKIE MASZ PRAWA?

Możesz w każdej chwili:

Więcej informacji nt. Twoich danych i naszej troski o nie znajdziesz w Polityce Bezpieczeństwa.

Nie pokazuj więcej tej informacji

środa, 2 kwietnia 2025. Imieniny Franciszka, Malwiny, Władysława

Projekt edukacyjny „Pieniądze” w MPS1

2019-03-18 13:52:24 (ost. akt: 2019-03-18 14:06:42)

Podziel się:

W dniach 4 – 8 marca 2019 roku w grupach VI i VII w Miejskim Przedszkolu Samorządowym nr 1 realizowano projekt edukacyjny „Pieniądze”. Podczas tygodniowego cyklu zajęć dzieci poznały polskie pieniądze i ich zastosowanie.

Wprowadzeniem do zajęć było wspólne stworzenie siatki pytań i mapy myśli przedszkolaka na temat pieniędzy. Podczas zabaw badawczych w zespołach, dzieci poznały historie i sposób wytwarzania monet i banknotów polskich. Metoda „Burza mózgów” pomogła im zrozumieć pojęcie oszczędzania. Podczas wycieczki do banku poznały także sposoby oszczędzania i przechowywania pieniędzy, pracę kasjera, ochroniarza i kierownika banku.

Mama Olka wyjaśniła przedszkolakom pojęcia: lokata, pożyczka, kredyt, karta kredytowa, karta bankomatowa. Ponadto zaprezentowała im również obsługę bankomatu. Po powrocie do przedszkola dzieci samodzielnie zaprojektowały i wykonały swoje skarbonki w celu oszczędzania w domu.

Podsumowaniem cyklu zajęć była wizyta w sklepie spożywczym. Tam dzieci wykorzystały zdobytą wiedzę w praktyce. Samodzielnie zrobiły zakupy i przeliczyły otrzymaną resztę. Zajęcia sprawiły dzieciom wiele radości, nauczyły planować wydatki oraz wzbogaciły wiedzę i doświadczenie na temat pieniędzy.

Prowadzenie zajęć metodą projektu ma na celu rozwijanie ciekawości poznawczej dziecka oraz rozwijanie umiejętności wyciągania wniosków z samodzielnie przeprowadzonych eksperymentów i doświadczeń.
(IP)



Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB