Piątek, 29 marca 2024. Imieniny Marka, Wiktoryny, Zenona

Nabrany na ,,tani" prąd. 40 tysięcy kary za zerwanie umowy

2016-06-15 09:14:46 (ost. akt: 2016-06-15 09:25:00)

Autor zdjęcia: Archiwum redakcji

Podziel się:

Mężczyzna, który przedstawił się jako pracownik firmy Energa, obiecywał niższe rachunki za prąd. Rolnik z gminy Dzierzgowo podpisał umowę. Ale jak się potem okazało, związał się w ten sposób z zupełnie innym operatorem, a rozwiązanie jest obwarowane dużą karą finansową.

- 4 kwietnia przyjechał do mnie pewien mężczyzna. Przedstawił się jako reprezentant firmy Energa, ale nie podał swojego imienia i nazwiska. Zaproponował podpisanie umowy, obiecywał tańszą energię elektryczną bez zmiany operatora – opowiada mieszkaniec gminy Dzierzgowo. Jak mówi, podpisał umowę na okres dwóch lat, ale nie dostał od rzekomego przedstawiciela firmy Energa swojej kopii dokumentu. Nasz rozmówca zaznacza, też że na umowie nie było żadnych zastrzeżeń dotyczących wysokiego odszkodowania za zerwanie umowy przed terminem. O tym, że ma do czynienia z zupełnie inną firmą przekonał się po około dwóch tygodniach, kiedy pocztą dotarła podpisana wcześniej umowa. Tym razem przyszła też informacja z zapisami na temat kary za rozwiązanie umowy przed terminem w wysokości 42 tys. zł. - Zadzwoniłem na komórkę do mężczyzny, który nakłaniał mnie do podpisania umowy, ale on stwierdził, że w ogóle nie pracuje w tej firmie, że to nie on. Do Gdańska, gdzie siedzibę ma ta firma, wysłałem informację, że chcę zrezygnować z umowy – mówi mieszkaniec gminy Dzierzgowo. Mężczyzna w swojej sprawie udał się do powiatowego rzecznika konsumentów Stanisława Wiklińskiego. Dodajmy, że rzecznik prowadzi w Mławie obecnie kilkanaście spraw dotyczących podpisania niekorzystnych dla klientów umów na zakup energii elektrycznej.


Rzecznik konsumentów
Stanisław Wikliński

Umowa podpisana z firmą z Gdańska nie jest konsumencka, bo mieszkaniec ma gospodarstwo rolne. Jest traktowany przez prawo jako przedsiębiorca. I dlatego w tym przypadku nie mają zastosowania przepisy ustawy o prawach konsumenta, takie jak możliwość rozwiązania umowy podpisanej poza lokalem przedsiębiorstwa w ciągu 14 dni. W tym przypadku konsument może skorzystać tylko z możliwości złożenia oświadczenia o tym, że został wprowadzony w błąd. Jeśli firma się do tego nie przyzna, to pozostaje tylko droga sądowa. Zalecam przede wszystkim dokładne czytanie umów. Żeby wiedzieć z kim je zawieramy, jakie dane są tam wpisane. Warto też poprosić przedstawiciela firmy o pozostawienie wzoru umowy przed podpisaniem, na kilka dni. Wtedy będziemy mieli sporo czasu na zapoznanie się z treścią.

Robert Bartosewicz

Komentarze (4) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. greenboy #2493306 | 37.190.*.* 28 kwi 2018 13:38

    witam! to się w głowie nie mieści. jak można tak po prostu oszukać w taki sposób człowieka? No tak firmy sprytnie wykorzystują nieznajomość rynku przez ludzi. Ten kto słabo orientuje się w tym temacie może paść łatwo ofiarą takiego procederu. Na szczęście ja nie mam takich problemów odkąd jestem w Axpo. Też miałem problemy z poprzednim dostawcą i dlatego postanowiłem zmienić na innego i wybrałem Axpo. Przekonały mnie do tego dobre opinie a także rady znajomych. Umowa jest jasna prosta i czytelna. Proces zmiany przebiegł szybko i bezproblemowo. Także obsługa klienta jest bardzo fachowa i co bardzo ważne po prostu miła. Takie podejście do klienta bardzo pozytywnie mnie zaskoczyło. No a już po kilku miesiącach przeżyłem kolejne kiedy rachunki przychodzące za energie elektryczną były rzeczywiście dużo niższe. I było tak regularnie.

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-4) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  2. pen #2011564 | 217.172.*.* 16 cze 2016 08:22

    Dopisz jeszcze, że reprezentujesz firmę Axpo

    Ocena komentarza: warty uwagi (3) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  3. tatinqq #2011123 | 188.146.*.* 15 cze 2016 11:42

    Trzeba uważnie czytać umowy przed podpisaniem, teraz na rynku energetycznym jest bardzo wielu naciągaczy. Ja zmieniłem prawie rok temu dystrybutora energii elektrycznej na firmę Axpo i przyznam, że jestem bardzo, ale to bardzo zadowolony. Rachunki niższe już od pierwszej faktury, ale przed wszystkim nie ma żadnego naciągactwa i wszystko jest klarowne.

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-5) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)