Lokalny rynek pracy i nowość w naszym mieście – spółdzielnie socjalne stały się przedmiotem dyskusji na ostatniej sesji rady powiatu. - W porównaniu do bardzo dużego zaangażowania urzędu pracy, efekty wydają się być niewspółmierne – mówił radny Tomasz Chodubski.
Robert Bartosewicz
r.bartosewicz@kuriermlawski.pl
Ocenę lokalnego rynku pracy dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Mławie Witold Żerański przedstawił podczas sesji rady powiatu w czwartek 26 listopada. Jak zaznaczył, w 2015 r. PUP pozyskał 13 mln 680 tys. zł na aktywne formy przeciwdziałania bezrobociu, zarówno ze źródeł krajowych, jak i unijnych. Z końcem września 2015 r. w mławskim urzędzie pracy zarejestrowanych było 3738 bezrobotnych. Stopa bezrobocia na koniec sierpnia b.r. wynosiła natomiast 12,3%. Żerański na sesji przypomniał m.in. takie przedsięwzięcie urzędu jak organizowane już od kilku lat w naszym mieście targi pracy. Szef urzędu zaznaczył też fakt powstania dwóch spółdzielni socjalnych. I właśnie do tej ostatniej kwestii pytania miał radny Tomasz Chodubski. - Utworzenie tych spółdzielni wymagało od urzędu, jego pracowników dużego zaangażowania. Aby się do tego przygotować urzędnicy wyjechali nawet na Sycylię, a Sycylia raczej kojarzy się bardziej wypoczynkowo niż szkoleniowo – mówił Chodubski. Jego zdaniem liczba osób, która znajdzie zatrudnienie w wyniku tego zaangażowania jest niewspółmierna do poniesionych nakładów.
r.bartosewicz@kuriermlawski.pl
Ocenę lokalnego rynku pracy dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Mławie Witold Żerański przedstawił podczas sesji rady powiatu w czwartek 26 listopada. Jak zaznaczył, w 2015 r. PUP pozyskał 13 mln 680 tys. zł na aktywne formy przeciwdziałania bezrobociu, zarówno ze źródeł krajowych, jak i unijnych. Z końcem września 2015 r. w mławskim urzędzie pracy zarejestrowanych było 3738 bezrobotnych. Stopa bezrobocia na koniec sierpnia b.r. wynosiła natomiast 12,3%. Żerański na sesji przypomniał m.in. takie przedsięwzięcie urzędu jak organizowane już od kilku lat w naszym mieście targi pracy. Szef urzędu zaznaczył też fakt powstania dwóch spółdzielni socjalnych. I właśnie do tej ostatniej kwestii pytania miał radny Tomasz Chodubski. - Utworzenie tych spółdzielni wymagało od urzędu, jego pracowników dużego zaangażowania. Aby się do tego przygotować urzędnicy wyjechali nawet na Sycylię, a Sycylia raczej kojarzy się bardziej wypoczynkowo niż szkoleniowo – mówił Chodubski. Jego zdaniem liczba osób, która znajdzie zatrudnienie w wyniku tego zaangażowania jest niewspółmierna do poniesionych nakładów.
Powstaną nowe
spółdzielnie?
spółdzielnie?
Żerański w odpowiedzi zaznaczył, że sprawa spółdzielni socjalnych rozpoczęła się szkoleniem, bo urzędnicy chcieli się dobrze zapoznać z tą kwestią. Takim przedsięwzięciem bowiem mławski PUP zajmuje się po raz pierwszy. - Szkolenie wypadło dobrze, spółdzielnie powstały – mówił dyrektor urzędu. Przypomniał również, że jedna z nich zajmuje się m.in. opieką nad seniorami, a druga świadczy mobilne usługi gastronomiczne. Chodubskiego nie satysfakcjonowała taka odpowiedź. - W to przedsięwzięcie była zaangażowana duża liczba pracowników PUP, ale efekty – dwie spółdzielnie wydają się być nie za duże. Czy z tego zaangażowania mogą wyniknąć jeszcze jakieś korzyści w innych obszarach działalności urzędu pracy? - dociekał radny. Witold Żerański zaznaczył, że koszty powstawania spółdzielni nie są duże. Dodał również, że są one tworzone dla osób bezrobotnych z grupy tzw. największego ryzyka. - Nie uważam, że środki zainwestowane w spółdzielnie są za wysokie. Uważam, że dwie spółdzielnie socjalne to nie jest mało. Traktowałbym to jako dobry początek – objaśniał Żerański.
Komentarze (11) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Dodaj komentarz Odśwież
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez
alka #1876631 | 178.36.*.* 8 gru 2015 11:01
No pięknie, pracowniku biurowy. Taaak, tylko głupi by nie skorzystał z takiego wypoczynku, tfu... - szkolenia, ot całe nasze typowo polskie myślenie, które zakorzeniło się w naszym narodzie bardzo głęboko za czasów PRL i zostało jeszcze umocnione pod rządami PO/PSL. Jak w Polsce ma być dobrze, jak nikt nie patrzy na to, czy poniesione koszty mają szanse przynieść wymierne efekty, tzn. czy mają szanse przynieść zyski. Każdy urzędnik samorządowy i państwowy myśli tylko właśnie takimi kategoriami, jak Ty, pracowniku biurowy. Wyjazd na Sycylię nie dość że odbył się na koszt podatnika to jeszcze w ramach szkolenia, a nie w ramach urlopu. a nasze kochane władze nie mają czasu na wykorzystanie urlopów zdaje się. Biorą ekwiwalenty pieniężne za urlopy. No, ale jeśli się jeździ w ramach delegacji na wczasy, tfu... szkolenia :P . Przy takim myśleniu w naszym kraju nigdy nie będzie dobrze.
Ocena komentarza: warty uwagi (4) ! odpowiedz na ten komentarz
Jarek #1876076 | 188.146.*.* 7 gru 2015 19:04
Zresztą, co tu dużo mówić. Lepiej przypomnijcie sobie ile wart jest cały projekt, a ile kosztowało to "szkolenie" na Sycylii? Moim zdaniem wartość szkolenia jest zbyt duża w stosunku do wartości całego projektu. Przypomnijcie sobie Państwo tylko te cyferki. Pozdrawiam.
Ocena komentarza: warty uwagi (3) ! odpowiedz na ten komentarz
alka #1875742 | 178.36.*.* 7 gru 2015 12:42
Efekty szkolenia bardzo mierne uwzględniając koszty, ale śmietanka urzędnicza co "se" wypoczęła w klimacie śródziemnomorskim na koszt podatnika, to "se" wypoczęła i nikt jej tego nie odbierze. :P
Ocena komentarza: warty uwagi (3) ! odpowiedz na ten komentarz
Jarek #1876069 | 188.146.*.* 7 gru 2015 18:57
Pracownika biurowego niniejszym informuję, że dotacje unijne pochodzą od podatników krajów unijnych, w tym Polski. A zatem szkolenie było zorganizowane NA KOSZT PODATNIKA. Pozdrawiam. p.s. z powietrza i z kosmosu te pieniądze na dotacje się nie biorą... - to jeszcze tak dla pewności....
Ocena komentarza: warty uwagi (2) ! odpowiedz na ten komentarz
Zdrowy rozsądek #1875711 | 176.103.*.* 7 gru 2015 11:47
Pana Żerańskiego i cały Urząd Pracy należy włożyć w rakietę i wystrzelić daleko od naszej planety.
Ocena komentarza: warty uwagi (2) ! odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)