Poniedziałek, 25 października 2021. Imieniny Ingi, Maurycego, Sambora

Widział jak pieniądze znikają z konta i nic nie mógł zrobić

2021-09-20 13:24:35 (ost. akt: 2021-09-20 13:29:52)

Autor zdjęcia: sxc.hu zdjęcie ilustracyjne

Podziel się:

To kolejne w ciągu ostatnich dni, na terenie powiatu mławskiego, oszustwo na zdalny pulpit. Tym razem sprawca podawał się za pracownika znanego banku i oferował pomoc techniczną. 38-letni mieszkaniec pow. mławskiego stracił ponad 14 tysięcy złotych. Kradzieży dokonano dosłownie na jego oczach.

Do zdarzenia doszło w piątek 16 września. Do mieszkańca powiatu mławskiego zadzwonił mężczyzna, podający się za pracownika banku, z którego usług korzystał 38-latek i zaoferował pomoc techniczną przy zabezpieczeniu konta przed działaniem hakerów.

Za pomocą oprogramowania do obsługi zdalnego pulpitu, połączył się z komputerem mężczyzny. Ponadto wyłudził od niego szczegółowe dane konta.

Oszukany mężczyzna obserwował, jak z jego konta bankowego wypłacane są kolejne kwoty. Zanim zablokował konto, stracił ponad 14 tysięcy złotych.

Postępowanie prowadzi referat do walki z przestępczością gospodarczą mławskiej komendy Policji. Oszustowi grozi kara do 5 lat pozbawienia wolności.

Policja po raz kolejny apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności- oszuści coraz częściej wykorzystują metodę „na zdalny pulpit”, instalowany na komputerze lub w telefonie komórkowym.

Kradzież pieniędzy odbywa się dosłownie na oczach pokrzywdzonego. Internetowi przestępcy posługują się różnymi wariantami, chodzi jednak o to, by skłonić ofiarę do zainstalowania programu zdalnej obsługi komputera a potem realizacji kolejnych przelewów.

Pokrzywdzeni tego rodzaju przestępstwem, to osoby w wieku około 30-40 lat, które teoretycznie powinny być dość dobrze zorientowane w kwestii płatności internetowych i niebezpiecznych oprogramowań. Pomimo tego oszustom udaje się ich okradać.

Co robić?

— pamiętaj, tylko posiadacz konta może się do niego logować i wykonywać transakcje. NIGDY NIKOMU nie udostępniaj swojego konta bankowego i danych logowania;

— jeśli „konsultant” proponuje Ci zainstalowanie oprogramowania do obsługi zdalnego pulpitu, możesz być pewien, że to oszustwo;

— jeśli osoba podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania Twoich danych i danych konta lub zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania rozłącz się i zadzwoń do biura obsługi klienta Twojego banku (najlepiej z innego telefonu).
Asp.szt. Anna Pawłowska



Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB