Do oszukanej zadzwonił mężczyzna, podający się za pracownika banku. Poinformował, ze ktoś próbuje dokonać wypłat z jej konta. Kobieta zaprzeczyła, by autoryzowała wypłaty. Została przełączona do działu bezpieczeństwa banku.
Poinformowano ją, by zainstalowała na swoim telefonie specjalne oprogramowanie, a konsultant udzieli jej pomocy. Kobieta, za namową oszusta, zainstalowała na swoim telefonie program do zdalnej obsługi urządzenia.
Zalogowała się a swoje konto i po chwili straciła kontrolę nad urządzeniem. Dosłownie na jej oczach, z konta pobrano ponad 9 tysięcy złotych.
Jak uchronić się przed oszustwem?
- pamiętaj, tylko posiadacz konta może się do niego logować i wykonywać transakcje. NIGDY NIKOMU nie udostępniaj swojego konta bankowego i danych logowania;
- jeśli „konsultant” proponuje Ci zainstalowanie oprogramowania do zdalnej obsługi urządzenia, możesz być pewien, że to oszustwo;
- jeśli osoba podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania Twoich danych oraz danych konta lub zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania rozłącz się i zadzwoń do biura obsługi klienta Twojego banku (najlepiej z innego telefonu).
Asp.szt. Anna Pawłowska
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Dodaj komentarz Odśwież
Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez