Drogi Czytelniku,

Cieszymy się, że odwiedzasz nasze serwisy internetowe. Nasz zespół redakcyjny cały czas pracuje nad tym, żeby móc dostarczać Ci jeszcze lepsze materiały dziennikarskie i oferować jeszcze lepsze usługi. Abyśmy mogli nadal to robić, potrzebujemy Twojej zgody. Dzięki niej będziemy mogli dostosowywać nasze strony pod Twoje preferencje i potrzeby oraz emitować Ci reklamy dopasowane do Twoich zainteresowań i zachowań w Internecie. Twoja prywatność i bezpieczeństwo Twoich danych są dla nas niezwykle istotne – nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Pamiętaj, że Twoje dane są u nas bezpieczne, a udzieloną zgodę możesz wycofać w każdej chwili zgodnie z naszą Polityką Prywatności.

W JAKIM CELU PRZETWARZAMY TWOJE DANE?

Twoje dane (w tym pliki cookies) wykorzystujemy w celach statystycznych, analitycznych i marketingowych, w tym do badania Twoich zainteresowań i dopasowania do nich reklam na innych stronach www.

KTO JEST ADMINISTRATOREM DANYCH?

Administratorem danych osobowych są Mazowieckie Media Sp. z o. o.

JAKIE MASZ PRAWA?

Możesz w każdej chwili:

Więcej informacji nt. Twoich danych i naszej troski o nie znajdziesz w Polityce Bezpieczeństwa.

Nie pokazuj więcej tej informacji

Piątek, 11 kwietnia 2025. Imieniny Filipa, Izoldy, Leona

Z konta mławianki zniknęło 9 tysięcy złotych

2022-12-22 11:42:19 (ost. akt: 2022-12-22 11:44:03)

Autor zdjęcia: PAP

Podziel się:

Metoda oszustwa „na pracownika banku”, nadal działa. Wczoraj hakerzy okradli 41-letnią mieszkankę Mławy. Kobieta za namową konsultanta, zainstalowała na swoim telefonie program umożliwiający zdalny dostępu do urządzenia. Na jej oczach, z konta bankowego zniknęło ponad 9 tysięcy zł.

Do oszukanej zadzwonił mężczyzna, podający się za pracownika banku. Poinformował, ze ktoś próbuje dokonać wypłat z jej konta. Kobieta zaprzeczyła, by autoryzowała wypłaty. Została przełączona do działu bezpieczeństwa banku.

Poinformowano ją, by zainstalowała na swoim telefonie specjalne oprogramowanie, a konsultant udzieli jej pomocy. Kobieta, za namową oszusta, zainstalowała na swoim telefonie program do zdalnej obsługi urządzenia.

Zalogowała się a swoje konto i po chwili straciła kontrolę nad urządzeniem. Dosłownie na jej oczach, z konta pobrano ponad 9 tysięcy złotych.

Jak uchronić się przed oszustwem?

- pamiętaj, tylko posiadacz konta może się do niego logować i wykonywać transakcje. NIGDY NIKOMU nie udostępniaj swojego konta bankowego i danych logowania;

- jeśli „konsultant” proponuje Ci zainstalowanie oprogramowania do zdalnej obsługi urządzenia, możesz być pewien, że to oszustwo;

- jeśli osoba podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania Twoich danych oraz danych konta lub zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania rozłącz się i zadzwoń do biura obsługi klienta Twojego banku (najlepiej z innego telefonu).
Asp.szt. Anna Pawłowska

Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB