Sobota, 27 kwietnia 2024. Imieniny Sergiusza, Teofila, Zyty

KOLEJNE OSZUSTWA METODĄ NA PRACOWNIKA BANKU I NA BLIK

2021-11-08 14:23:57 (ost. akt: 2021-11-08 14:29:22)

Autor zdjęcia: (Pixabay.com)

Podziel się:

Mławscy policjanci prowadzą postępowania w sprawie kolejnych przypadków oszustw na "pracownika banku" i BLIK, do których doszło na terenie powiatu mławskiego. W jednym przypadku mławianin stracił ponad 18 tys. złotych.

Pomimo tak wielu ostrzeżeń, wciąż niestety nie brakuje osób, które padają ofiarą oszustów, podszywających się pod pracowników banku, lub przejmujących konta użytkowników na profilu społecznościowym i wyłudzających kody BLIK.

Mławscy policjanci prowadzą postępowania w sprawie kolejnych, takich przypadków, na terenie powiatu mławskiego.

Tuż przed weekendem, ofiarą oszustów padł 26-letni mieszkaniec powiatu mławskiego.

Jak wynika z ustaleń, do młodego mężczyzny dzwoniły osoby, podające się za pracowników dwóch banków. Oszuści nakłonili go do zainstalowania oprogramowania, służącego do obsługi zdalnego pulpitu. Mężczyzna stracił ponad 18 tysięcy złotych.

W sobotę, haker włamał się na konto użytkownika popularnego komunikatora, należące do mieszkanki powiatu mławskiego.

Za pośrednictwem tego konta oszust skontaktował się ze znajomymi kobiety, prosząc o wygenerowanie kodu BLIK. Dwie kobiety uległy namowom, wysłały kod i zatwierdziły natychmiastowy przelew na kwotę 1000 zł.

W obu sprawach trwają czynności mławskiej Policji.

Policja po raz kolejny apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności

Oszuści coraz częściej wykorzystują metodę „na zdalny pulpit”, instalowany na komputerze lub w telefonie komórkowym. Kradzież pieniędzy odbywa się dosłownie na oczach pokrzywdzonego.

Internetowi przestępcy posługują się różnymi wariantami, chodzi jednak o to, by skłonić ofiarę do zainstalowania programu zdalnej obsługi komputera a potem realizacji kolejnych przelewów.

Pokrzywdzeni tego rodzaju przestępstwem, to najczęściej młode osoby , które teoretycznie powinny być dobrze zorientowane w kwestii płatności internetowych i niebezpiecznych oprogramowań.

Hakerzy i oszuści często posługują się także metodą „na BLIKa”. Podszywają się pod znajomych, przejmując konta na profilu społecznościowym. Wysyłają prośbę o wygenerowanie kodu BLIK. Przelane pieniądze natychmiast wypłacają z bankomatu.

Co robić?

— pamiętaj, tylko posiadacz konta może się do niego logować i wykonywać transakcje. NIGDY NIKOMU nie udostępniaj swojego konta bankowego i danych logowania;

— jeśli „konsultant” proponuje Ci zainstalowanie oprogramowania do obsługi zdalnego pulpitu, możesz być pewien, że to oszustwo;

— jeśli osoba podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania Twoich danych i danych konta lub zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania rozłącz się i zadzwoń do biura obsługi klienta Twojego banku (najlepiej z innego telefonu).

— jeśli „znajomy” wysyła do Ciebie wiadomość z prośbę o wygenerowanie kodu BLIK, zweryfikuj czy haker nie przejął jego konta. Zadzwoń do niego, zapytaj o co chodzi lub przyjmij prostą zasadę – NIE UDOSTĘPNIAJ NIKOMU KODU BLIK.
Asp.szt. Anna Pawłowska


Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB