Czwartek, 28 marca 2024. Imieniny Anieli, Kasrota, Soni

Kobieta oszukana i okradziona metodą na BLIK

2021-02-12 11:08:36 (ost. akt: 2021-02-12 11:13:22)

Autor zdjęcia: KPP Sztum

Podziel się:

Wczoraj - 11 lutego mławska policja otrzymała zawiadomienie o przestępstwie oszustwa - pokrzywdzona wygenerowała dwa kody BLIK, sądząc że pożycza pieniądze koleżance. Straciła kilkaset złotych.

Policja ostrzega przed oszustwem na BLIKa. Jest to metoda powszechnie opisywana w mediach, jednak niestety nie brakuje osób, które nadal padają ofiarą internetowych oszustów.

Mławska policja otrzymała 11 lutego zawiadomienie o oszustwie na BLIK.

— Jak wynika z ustaleń, oszuści włamali się na konto profilu społecznościowego kobiety i za pomocą komunikatora, podszywając się pod jedną ze znajomych, poprosili o pożyczkę, tłumacząc się chwilowymi problemami z bankowością internetową — poinformowała asp. szt. Anna Pawłowska, oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Mławie.

Kobieta wygenerowała dwa kody BLIK. Z konta zniknęło kilkaset złotych. Po chwili, dzwoniąc do swojej koleżanki, dowiedziała się, że padła ofiarą oszustwa.

— Ostrzegamy przed wyłudzeniami z wykorzystaniem systemu płatności mobilnych BLIK.— kontynuuje rzeczniczka mławskich policjantów. — Oszuści włamują się na konta, podszywają się pod znajomych na portalach społecznościowych i zwracają się z pilną prośbą o pożyczkę.

Za pomocą wyłudzonego kodu do płatności mobilnej okradają konta. W przeciwieństwie do płatności przelewem, transakcji dokonanych za pomocą kodu BLIK nie można cofnąć, przestępca korzysta z niego w ciągu kilku sekund.

Prośba o pożyczkę, przesłana przez znajomego za pomocą komunikatora, zawsze powinna wzbudzić nasza ostrożność i nieufność.

W takiej sytuacji warto do znajomego po prostu zadzwonić, wykorzystując jego numer telefonu, a nie komunikator.

Warto jednak trzymać się zasady aby NIGDY nie przekazywać pieniędzy obcym osobom, nie przesyłać ich na podane przez obce osoby numery kont, nie podawać nikomu danych do logowania na nasze konta bankowe, nie przekazywać kodów do płatności mobilnych.

Zadbajmy również o odpowiednie zabezpieczenie swoich kont na portalach społecznościowych, chrońmy woje dane osobowe i hasła do kont i komunikatorów.
Informacja KPP




Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB