W poniedziałek, 30 września uczniowie z Zespołu Szkół nr 4 (Ekonomik) obchodzili Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania. Święto to zostało ogłoszone w 2001 roku z inicjatywy Polskiej Izby Książki i związane jest z datą urodzin (29 września) Janiny Porazińskiej, autorki książek dla dzieci i młodzieży.
Celem akcji jest promowanie głośnego czytania, nabywanie przyjemności z czytania i słuchania, a także poczucia przynależności do społeczności czytelniczej.
Czytanie rozwija wyobraźnię, język, pamięć i buduje więzi międzyludzkie, w tym między rodzicami, dziadkami a dziećmi, którym książki są czytane. Głośne czytanie trenuje także mózg, poprawia krążenie i pomaga zachować psychiczną równowagę. Niektórzy twierdzą, że również odmładza i wygładza zmarszczki poprzez rozluźnianie mięśni twarzy. Uczy myślenia, poprawia koncentrację, poszerza wiedzę, ułatwia naukę, pomaga odnieść sukces w szkole, jest wspaniałym sposobem na spędzenie wolnego czasu. Taka forma lektury ma jak się okazuje wiele zalet, dlatego warto czytać.
W ramach tej akcji uczniowie klasy biznesowej pierwszej C przeczytali i wysłuchali kilku bajek filozoficznych, w których mogli znaleźć refleksję filozoficzną z towarzyszącymi jej pytaniami. Młodzież przekonała się, że komentarz nie musi być morałem przeczytanej historii, ale można go z humorem wywrócić, ponieważ nie ma wyłączności na „prawdę absolutną”.
W ramach tej akcji uczniowie klasy biznesowej pierwszej C przeczytali i wysłuchali kilku bajek filozoficznych, w których mogli znaleźć refleksję filozoficzną z towarzyszącymi jej pytaniami. Młodzież przekonała się, że komentarz nie musi być morałem przeczytanej historii, ale można go z humorem wywrócić, ponieważ nie ma wyłączności na „prawdę absolutną”.
Akcję czytania w Zespole Szkół Nr 4 w Mławie zorganizowały i przeprowadziły: Elżbieta Kwiatkowska i Marlena Maćkowska.
Dzień Głośnego Czytania był również okazją do zaprezentowania nowości czytelniczych zakupionych w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa.
IP
IP
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Dodaj komentarz Odśwież
Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez