Sobota, 15 grudnia 2018. Imieniny Celiny, Ireneusza, Niny

„Seniorze, nie daj się oszukać!” – policja KRUS i ZUS w kampanii przeciwko stosowaniu nieuczciwych praktyk

2018-12-06 11:52:34 (ost. akt: 2018-12-06 12:46:34)

Podziel się:

26 listopada 2018 roku, Komendant Główny Policji – gen. insp. dr Jarosław Szymczyk podpisał z Prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów – Panem Markiem Niechciałem oraz Prezesem Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego – Aleksandrą Hadzik i prezesem Zakładu Ubezpieczeń Społecznych – prof. Gertrudą Uścińską

„Porozumienie w zakresie podjęcia wspólnych działań mających na celu popularyzację wiedzy konsumenckiej wśród seniorów i ostrzeganie ich przed nieuczciwymi praktykami niektórych przedsiębiorców poprzez przeprowadzenie kampanii społecznej pod hasłem Seniorze, nie daj się oszukać!”.

Kampania ma na celu podniesienie świadomości społecznej oraz ostrzeżenie przed występującymi zagrożeniami w zakresie organizacji i przeprowadzania różnego rodzaju pokazów, a także zawierania bądź zmiany umów z dostawcami prądu, gazu, telefonu i innych usług.

Seniorzy, ale również inni mieszkańcy naszego powiatu oraz miasta w każdym wieku mogą natknąć się na oferty przedstawiane na różnego rodzaju pokazach, które przedstawiane są jako niezwykła okazja. Jednak może okazać się, że sprzedawana pościel, urządzenia kuchenne czy też medyczne nie są warte tej ceny.

Podobnie w sytuacji, gdy jakaś osoba proponuje nam niższe rachunki za prąd, gaz, telefon, czy też inną usługę. Może okazać się, że jest to działanie dalekie od „uszczęśliwienia” nas, jako konsumentów, a wręcz przeciwnie – nieuczciwe działanie zmierzające do osiągniecia własnych korzyści. Takie osoby często przedstawiają się za aktualnych dostawców usług do naszego domu.

Podpisując dokumenty związane ze zmianą obowiązującej umowy bądź nową umowę, będąc wprowadzeni w błąd przez nieuczciwą osobę, możemy nieświadomie zerwać obowiązującą umowę, a także ponieść w związku z tym dotkliwe straty finansowe.

Na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów możemy zapoznać się z krótkimi filmami przedstawiającymi te zagrożenia oraz sposoby działania w przypadku zaistnienia opisywanych sytuacji.

Link do strony UOKiK: https://uokik.gov.pl/dzialania_edukacyjne_konsumenci.php#faq3380

Link do spotu dot. pokazów: https://uokik.gov.pl/html/multimedia/spoty/01/spot-uokik-pokazy.mp4

Link do spotu dot. umów: https://uokik.gov.pl/html/multimedia/spoty/02/spot-uokik-umowy.mp4

PAMIĘTAJMY!!!
Jako konsumenci mamy prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni! Mamy również prawo do rezygnacji z przedmiotu zakupionego na pokazie w ciągu 14 dni! (zwrot towaru)
W przypadku odstąpienia od umowy czy też zwrotu towaru zakupionego na pokazie, NIE PONOSIMY W ZWIĄZKU Z TYM ŻADNYCH KOSZTÓW!
W każdym przypadku możemy skorzystać z porady dzwoniąc pod numer Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, tj. 801-440-220

Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB