Oszust zadzwonił do mieszkańca Płocka w sprawie rzekomej podwyżki emerytury. Pytał m.in. o wysokość świadczenia oraz szczegóły dot. przechowywania pieniędzy. To oszustwo. Uwaga – takie telefony należy traktować jako przygotowania do przyszłej kradzieży.
W poniedziałek 24 września do ZUS zgłosiła się żona mieszkańca Płocka, który chwilę wcześniej odebrał niepokojący telefon. Rozmówca podał się za pracownika ZUS i pod pretekstem podwyższenia świadczenia wypytywał o szczegóły dot. emerytury. Interesowała go m.in. jej wysokość, kiedy listonosz przynosi świadczenie oraz gdzie jest przechowywane. Emeryt wraz z żoną trzeźwo ocenili sytuację zawiadamiając ZUS oraz policję o nowym sposobie oszustów.
- ZUS nie telefonuje do emerytów w sprawie otrzymywanych świadczeń. Są to najprawdopodobniej przygotowania do przyszłej kradzieży lub wyłudzeń. W razie jakichkolwiek wątpliwości prosimy o kontakt pod numerem tel. 22 560 1600 lub z pracownikami najbliższej placówki ZUS. Jednocześnie dziękujemy za postawę małżeństwa z Płocka, którzy zgłaszając sprawę w ZUS być może uchronili innych seniorów przed staniem się ofiarami oszustwa lub kradzieży – informuje Piotr Olewiński, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa mazowieckiego.
oprac. Iwo
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Dodaj komentarz Odśwież
Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez