Drogi Czytelniku,

Cieszymy się, że odwiedzasz nasze serwisy internetowe. Nasz zespół redakcyjny cały czas pracuje nad tym, żeby móc dostarczać Ci jeszcze lepsze materiały dziennikarskie i oferować jeszcze lepsze usługi. Abyśmy mogli nadal to robić, potrzebujemy Twojej zgody. Dzięki niej będziemy mogli dostosowywać nasze strony pod Twoje preferencje i potrzeby oraz emitować Ci reklamy dopasowane do Twoich zainteresowań i zachowań w Internecie. Twoja prywatność i bezpieczeństwo Twoich danych są dla nas niezwykle istotne – nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Pamiętaj, że Twoje dane są u nas bezpieczne, a udzieloną zgodę możesz wycofać w każdej chwili zgodnie z naszą Polityką Prywatności.

W JAKIM CELU PRZETWARZAMY TWOJE DANE?

Twoje dane (w tym pliki cookies) wykorzystujemy w celach statystycznych, analitycznych i marketingowych, w tym do badania Twoich zainteresowań i dopasowania do nich reklam na innych stronach www.

KTO JEST ADMINISTRATOREM DANYCH?

Administratorem danych osobowych są Mazowieckie Media Sp. z o. o.

JAKIE MASZ PRAWA?

Możesz w każdej chwili:

Więcej informacji nt. Twoich danych i naszej troski o nie znajdziesz w Polityce Bezpieczeństwa.

Nie pokazuj więcej tej informacji

środa, 19 marca 2025. Imieniny Aleksandryny, Józefa, Nicety

LIPOWIEC KOŚCIELNY: „Nasze korzenie” - niezwykła lekcja

2018-03-13 13:08:29 (ost. akt: 2018-03-13 14:54:40)

Autor zdjęcia: SP ZAWADY

Podziel się:

5 marca 2018r. lekcja języka polskiego w Szkole Podstawowej w Zawadach wyglądała zupełnie inaczej niż zazwyczaj.

Uczniowie klasy VII, w ramach pracy domowej, przygotowali projekt - przedstawienie pt. „Nasze korzenie”. Zadaniem uczniów było przedstawienie swoich „korzeni”, przodków. W przedsięwzięciu wzięli udział wszyscy uczniowie z tej klasy. Scenariusz napisały cztery uczennice: Ola Klimek, Marta Tartas, Ewelina Kobielska i Joanna Lipka. Marta Tartas przygotowała też oprawę muzyczną do spektaklu. Autorki scenariusza doskonale sprawdziły się również jako narratorki, aktorki oraz tancerki.
Każdy siódmoklasista sam dla siebie przygotował odpowiedni kostium oraz rekwizyty. Niektóre stroje wykonane były własnoręcznie z firan, prześcieradeł czy starych ubrań. Rekwizyty przygotowano z różnych materiałów, np. maczugę zrobiono z kawałka drewna, kratki po jajkach i rajstop.
Gdy rozpoczęła się lekcja, wszyscy (uczestnicy oraz widzowie) rozpoczęli „podróż w czasie” i przenieśli się do Afryki około 200 tysięcy lat temu. Zobaczyli głodnego jaskiniowca chroniącego swoje jedzenie. W następnej scenie ujrzeli starożytny Egipt, piękną Kleopatrę i jej służącą. W średniowieczu, jak i w nowożytności, dominowała walka. Widzom ukazali się rycerze walczący na miecze, a później żołnierze z pistoletami i karabinami w rękach. Lata 80-te i 90-te XX wieku pokazane zostały w tanecznych rytmach. „Aktorzy” doskonale bawili się przy dźwiękach piosenek – hitów z tego czasu. Teraźniejszość przedstawiono w postaci dialogu nastolatków i wspólnego śpiewu całej grupy uczniów.
Spektakl został zaprezentowany dzieciom z „zerówki”, uczniom z klas I – IV oraz nauczycielom. Uczniowie klasy VII zostali nagrodzeni gromkimi brawami za oryginalność, pomysłowość, kreatywność i rzetelne przygotowanie spektaklu. Otrzymali również bardzo dobre oceny z języka polskiego za opracowanie i realizację projektu.




Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB