Wtorek, 12 grudnia 2017. Imieniny Ady, Aleksandra, Dagmary

Wydział komunikacji po nowemu

2017-11-20 07:51:47 (ost. akt: 2017-11-20 08:05:38)

Autor zdjęcia: Robert Bartosewicz

Podziel się:

Na realizację tej inwestycji czekało wielu zmotoryzowanych mieszkańców naszego powiatu. Powstaje właśnie nowy budynek wydziału komunikacji. Według zapowiedzi w listopadzie 2018 r. wszystko powinno być gotowe.

Coraz więcej osób w Mławie i na terenie powiatu mławskiego zdaje egzamin na prawo jazdy. Regularnie przybywa również samochodów na naszych ulicach, a tym samym kierowców, którzy kupują i rejestrują auta. Oczywiście także kierowcy z większym stażem za kółkiem co jakiś czas zmieniają swoje pojazdy. Dlatego też komórka starostwa, mieszcząca się przy ul. Wyspiańskiego 9, wciąż ma sporą liczbę interesantów.

O kłopotach z załatwieniem spraw w wydziale komunikacji zmotoryzowani czytelnicy „Kuriera Mławskiego” informowali naszych dziennikarzy wielokrotnie. Problemy były różne. Te najnowsze wiązały się z wadliwie działającym, nowym systemem elektronicznym. Ale tego typu problemy wystąpiły w wielu miejscach kraju.

Wcześniej natomiast mieszkańcy powiatu mławskiego skarżyli się m.in. na brak rzetelnej informacji, zagubione dokumenty i zbyt długo trwającą rejestrację aut. To wszystko, jak zapowiadali wielokrotnie samorządowcy, miało się zmienić. Od kilku lat urzędnicy starostwa podkreślali, że chcą przede wszystkim usprawnić organizację pracy oraz standard obsługi klientów. W końcu te plany są w trakcie realizacji.

Niedawno, pomiędzy budynkami nr 8 i nr 9 przy ul. Wyspiańskiego, czyli pomiędzy Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną (Akademia Rodziców) a obecną siedzibą wydziału, ogrodzono teren i rozpoczęto roboty. Obecnie wylane zostały fundamenty budynku.

- Pierwszy etap inwestycji, czyli wykonanie tak zwanego stanu surowego, o ile aura na to pozwoli, chcielibyśmy zrealizować do końca bieżącego roku – informuje dyrektor wydziału infrastruktury w Starostwie Powiatowym w Mławie Janusz Wiśniewski. Nowy obiekt ma być gotowy w całości do 30 listopada 2018 r. Za wykonanie inwestycji starostwo zapłaci z własnego budżetu. - Nie ma możliwości ubiegania się o środki zewnętrzne na realizację takich zadań – mówi Janusz Wiśniewski.

Do przetargu na budowę łącznika zgłosiła się jedna firma z Działdowa. Pierwszy etap, który zgodnie z zamierzeniami urzędników ma się zakończyć w tym roku, będzie kosztował 898 tys. 520 zł brutto, drugi natomiast – 2 mln 84 tys. 401 zł brutto.

Wicestarosta Barbara Gutowska podkreśla, że wykonywane właśnie zadanie pozwoli przede wszystkim na usprawnienie obsługi interesantów. W znajdującej się na parterze nowego budynku sali operacyjnej będzie można załatwić wszystkie sprawy związane z rejestracją auta, włącznie z uzyskaniem potrzebnych informacji. - Chodzi o to, żeby za jedną wizytą kierowca mógł złożyć potrzebne dokumenty i otrzymać tak zwany miękki dowód rejestracyjny – objaśnia Barbara Gutowska. Do lepszej organizacji pracy wydziału komunikacji, jak tłumaczy wicestarosta, przyczyni się także elektroniczny system kolejkowy. Taki funkcjonuje już w Powiatowym Urzędzie Pracy w Mławie. Na pierwszym piętrze nowego budynku ma się mieścić natomiast część administracyjna wydziału.

A co ze starym budynkiem powiatowej komunikacji? - Jest jeszcze za wcześnie, żeby cokolwiek na ten temat powiedzieć. Być może skończy się to tak, że znajdziemy zupełnie inne przeznaczenie dla tego obiektu, ale w tej sprawie nie podjęto jeszcze żadnej decyzji – mówi wicestarosta.

Warto dodać, że starostwo w 2015 r. wykonało pewne prace modernizacyjne w starym budynku. Wstawiono m.in. nowe drzwi do pomieszczeń biurowych, na korytarzu wymieniono oświetlenie i pomalowano ściany, a przed budynkiem zmodernizowano chodnik. Jednak generalny remont tego obiektu nie był możliwy ze względu na przepisy bhp.

Robert Bartosewicz

Komentarze (2) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. eeetam #2380612 | 188.146.*.* 23 lis 2017 07:57

    jak łatwo wydawać nie swoje pieniądze , 3 miliony za bydyneczek dla paru urzędasów , uczciwy gospodarz na taką inwestycję miliona by nie wydał

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  2. kex #2378516 | 178.36.*.* 20 lis 2017 20:51

    Budynek budynkiem, a czy ktoś pomyślał o tym żeby przeszkolić pracujących tam pracowników z zasad savoir-vivre, bo to w tym temacie chyba najważniejsze. Urzędnicy powinni wiedzieć, że są dla nas i że dzięki nam mają pracę. Same szkolenia z dress code to za mało. Trzeba nauczyć szanować klienta czy też petenta, a nie większość urzędasów zachowuje się jakby robiła wielką łaskę swoim klientom.

    Ocena komentarza: warty uwagi (4) ! - + odpowiedz na ten komentarz