Państwowa Inspekcja Pracy po kontrolach pracodawców przeprowadzonych na terenie naszego powiatu stwierdziła szereg nieprawidłowości. Dotyczą one m.in. braku odpowiedniej odzieży i obuwia w pracy, a także wypłat wynagrodzeń.
W pierwszym półroczu 2017 r. na terenie powiatu mławskiego inspektorzy pracy przeprowadzili 65 kontroli u 58 przedsiębiorców. - W wyniku stwierdzonych nieprawidłowości wydano 175 decyzji nakazowych oraz 163 wnioski w wystąpieniach pokontrolnych – informuje Arkadiusz Pietrzak z ciechanowskiego oddziału Państwowej Inspekcji Pracy.
Jak zaznacza Arkadiusz Pietrzak, stwierdzone przez inspektorów nieprawidłowości dotyczyły przede wszystkim niewłaściwego przygotowania pracowników do pracy oraz kwestii wyposażenia ich w środki ochrony indywidualnej, a także w odzież i obuwie robocze. Kontrolujący odnotowali również szereg niedociągnięć dotyczących eksploatowanych w zakładach maszyn i urządzeń technicznych.
Nieprawidłowości stwierdzono także w pomieszczeniach pracy, w tym także w pomieszczeniach higieniczno-sanitarnych i ich wyposażeniu. Niedociągnięcia inspektorzy znaleźli również w dziedzinie transportu i magazynowania towarów oraz produktów. - Stwierdzono też nieprawidłowości dotyczące zawierania umów o pracę oraz wypłat wynagrodzeń i innych świadczeń wynikających ze stosunku pracy – mówi Arkadiusz Pietrzak.
Inspekcja pracy wobec osób winnych popełnionych wykroczeń skierowała 3 wnioski o ukaranie do sądu. Ponadto inspektorzy nałożyli 17 mandatów karnych na łączną kwotę 21 tys. 500 zł. Wysokość nałożonych kar wahała się od 1 tys. do 3 tys. zł. Ponadto zastosowano 19 środków wychowawczych.
Bartos
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Dodaj komentarz Odśwież
Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez