Sobota, 20 kwietnia 2024. Imieniny Agnieszki, Amalii, Czecha

Megitza reklamuje nasze miasto. Ile ratusz zapłacił za promocję?

2017-07-29 16:11:55 (ost. akt: 2017-07-29 16:27:07)

Podziel się:

Kto to jest Megitza? Dlaczego akurat ona promuje nasze miasto? Co ma wspólnego z Mławą? Ile magistrat zapłacił za akcję promocyjną? - z takimi i podobnymi pytaniami dzwonili do redakcji „Kuriera Mławskiego” czytelnicy. O kwestię promocji miasta przez artystkę Małgorzatę Babiarz zapytaliśmy w ratuszu.

Robert Bartosewicz
r.bartosewicz@kuriermlawski.pl

Wizerunek Małgorzaty Babiarz – liderki grupy Megitza Trio od jakiegoś czasu zaczął się pojawiać podczas otwierania strony głównej ratusza. Wielu mieszkańców Mławy zastanawiało się kim jest ta artystka i jaki jest sens akcji „Kierunek Mława”, którą firmuje. Po jakimś czasie na plakatach zobaczyliśmy także artystów pochodzących z Mławy, takich jak Miro Kępiński czy Inga Piwowarska.

Choć trzeba zauważyć, że burmistrz Sławomir Kowalewski na stronie mlawa.pl w tekście zapowiadającym akcję „Kierunek Mława” (wpis z 2 czerwca b.r.) napisał: „(...) do promocji miasta zaprosiliśmy Megitzę – Małgosię Babiarz, świetną polską wokalistkę, kontrabasistkę i liderkę zespołu Megitza Trio”. We wpisie tym nie ma natomiast mowy o naszych lokalnych artystach.

Rzecznik ratusza Magdalena Grzywacz objaśnia, że projekt „Kierunek Mława” jest częścią szerszej kampanii „Zamieszkaj w Mławie” i ma na celu pokazywanie pozytywnego wizerunku miasta. Bo Mława będzie się borykała, podobnie jak wiele innych miast w kraju - ze spadkiem liczby mieszkańców. Dlatego też burmistrz i ratuszowi urzędnicy podejmują różne działania mające na celu przyciągnąć nowych mieszkańców do Mławy.

- Megitza - Małgorzata Babiarz jest artystką, która tworzy muzykę z pozytywnym przesłaniem. Zaproponowaliśmy jej współpracę, widząc potencjał twórczy, bardzo dobry kontakt z publicznością i rosnącą w dużym tempie popularność – mówi Magdalena Grzywacz.

Przypomnijmy, że formacja Megitza Trio wystąpiła podczas tegorocznych Dni Mławy. Małgorzata Babiarz zaśpiewała m.in. piosenkę poświęconą naszemu miastu.

Według rzecznik ratusza, w projekt „Kierunek Mława” od początku byli zaangażowani także artyści związani z Mławą - Inga Piwowarska i Miro Kępiński, a także muzycy z orkiestry dętej działającej przy MDK oraz „Mławiacy” i członkowie grupy rekonstrukcyjnej. Brali oni udział we wspólnej sesji zdjęciowej z Megitzą. Do zdjęć w ramach projektu ma również pozować, jak podaje Magdalena Grzywacz, muzyk Janusz Prusinowski.

Nasz dziennikarz zapytał także o koszty związane z sesją fotograficzną (zdjęcia, wizaż, stylizacja) oraz ustawieniem i wykonaniem bilbordów. Bo akcja promocyjna polega m.in na rozstawieniu w Mławie i niektórych miejscach Polski bilbordów z wizerunkami artystów i hasłami promującymi Mławę.

- Miejski Dom Kultury w Mławie pokrył koszty sesji zdjęciowej z udziałem Megitzy, Miro Kępińskiego, Ingi Piwowarskiej, muzyków z orkiestry dętej MDK-u oraz „Mławiaków” i rekonstruktorów. Sesja zdjęciowa odbyła się w kilku lokalizacjach na terenie Mławy. W ramach sesji wykonano wizaż i stylizację modeli biorących udział w przedsięwzięciu. Wykonanie zdjęć i przeniesienie majątkowych praw autorskich do łącznie stu z nich, w tym trzydziestu z profesjonalną obróbką graficzną, uzupełniło całość. Koszt wyniósł 5 tys. zł – informuje Magdalena Grzywacz.

Natomiast część akcji związana z bilbordami (przygotowanie kreacji i projektów graficznych, zakup od 10 do 12 bilbordów, druk i montaż) to koszt w wysokości 38 tys. złotych.

- Wielkoformatowe bilbordy pojawiły się w 12 lokalizacjach: przy drodze krajowej nr 7, na „zakopiance”, przy drogach wylotowych z Mławy. W mieście zamontowane są mniejsze banery w 5 odsłonach. Zlokalizowano je na Starym Rynku, na terenie MOSiR-u, na Wólce i w parku. Lokalizacja i kreacje wielkoformatowych bilbordów ulegają zmianie – mówi Magdalena Grzywacz. I dodaje, że artyści promujący Mławę w ramach kampanii użyczyli miastu swoich wizerunków nieodpłatnie. Akcja ma być kontynuowana w 2018 r.



Komentarze (3) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. mlawianin #2307754 | 83.6.*.* 15 sie 2017 10:01

    Z tą artystko i jej reklamowaniem miasta, tak się udali jak Miller z Ogorek, jednoczesnie prosimy o podanie incjatora tego pomysłu, czyżby znowu zadziałał SKARBNIK

    Ocena komentarza: warty uwagi (2) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. ziomal #2354513 | 83.28.*.* 19 paź 2017 16:38

      Pani rzecznik czy mówią coś PANI NAZWISKA GRZEGORZ SKAWIŃSKI I WALDEMAR TKACZYK.

      Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz