Do redakcji „Kuriera” zwrócił się mławianin zbulwersowany rachunkiem z zakładu energetycznego. A konkretnie kwotą do zapłaty... 4 grosze. - To kpina, więcej mnie będzie kosztować przelew. Tak samo przysłanie rachunku – oburza się mławianin.
Władysław Szwed z Mławy przetarł oczy ze zdziwienia kiedy zobaczył rachunek za energię elektroniczną, a dokładnie notę odsetkową. Zakład każe mu zapłacić 4 grosze. Podejrzewa, że kwota wynikła z braku dotrzymania terminu płatności i z tym mieszkaniec się zgadza. - Chodzi o jeden dzień zwłoki w zapłacie – wyjaśnia Władysław Szwed. Zarzuca dostawcy elektryczności generowanie niepotrzebnych kosztów. - Jaki jest sens przesyłania rachunku z tak niską kwotą? Pewnie więcej zapłacili na poczcie za przesłanie dokumentu. Zamiast sporządzać i wysyłać rachunek na tak niską kwotę bardziej ekonomiczne byłoby doliczenie tych 4 groszy do następnego rachunku. Czy nie liczą się z kosztami. Takie działania odbijają się potem na nas klientach. Płacimy za elektryczność coraz więcej – denerwuje się mławianin. Mimo wszystko planuje uregulować rachunek. Nie ma wyjścia, bo zbliża się termin płatności. - Energa niepotrzebnie naraża na koszty. Teraz sama opłata za przelew wyniesie mnie o wiele więcej niż kwota na rachunku. Kosztuje to 2,50 – 1,5 zł w zależności od banku – twierdzi.
Energa przeprasza
klientów
klientów
Zapytaliśmy o sprawę u dostawcy energii elektryczne - w Grupie Energa. Dlaczego wysyłają rachunki z tak niskimi kwotami? Przecież koszt wysyłki musi być większy niż wspomniane 4 grosze. - Najmocniej przepraszamy naszych klientów za zaistniałą sytuację. Jest ona wynikiem drobnej usterki technicznej systemu wystawiającego faktury. W normalnych okolicznościach odsetki za nieterminową spłatę są doliczane do rachunku bieżącego. W tym wypadku miał jednak miejsce błąd i wygenerowana została oddzielna faktura na faktycznie niewielką kwotę. Nasi specjaliści usunęli już przyczynę usterki. Jest nam przykro, że nasi klienci zostali dotknięci przez ten niespodziewanym problem, niemniej wystawiona faktura wymaga pokrycia. Jeśli klienci nie zapłacili jeszcze właściwego rachunku, proponujemy wykonanie jednego przelewu za obie faktury. W przeciwnym wypadku możemy zasugerować jedynie dokonanie płatności poprzez bankowość internetową, która najczęściej oferuje darmowe przelewy – informuje Andrzej Lis-Radomski z biuro prasowego Grupy Energa. Oby takie usterki już się nie zdarzały.
Iwona Łazowa
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Dodaj komentarz Odśwież
Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez