Sobota, 20 kwietnia 2024. Imieniny Agnieszki, Amalii, Czecha

Coraz bliżej do budowy kładki na Kościuszki

2017-02-14 10:40:54 (ost. akt: 2017-02-14 10:50:41)

Autor zdjęcia: Archiwum redakcji

Podziel się:

Kładka Kładka z pochylniami miałaby mieć łączną długość 250 i wysokość ponad 10 metrów. Trwa analiza koncepcji obiektów inżynieryjnych, które mogłyby połączyć osiedle Wólka (za torami) z resztą miasta, na wysokości ul. Kościuszki.

Burmistrz Sławomir Kowalewski podpisał umowę z projektantem, który ma za zadanie do połowy grudnia br. przygotować projekt techniczny dla miasta i uzyskać wymagane pozwolenia od PKP. Na spotkaniu 25 stycznia br. przedstawiono  koncepcję architektoniczno-lokalizacyjną przejścia pieszego przez tory w rejonie skrzyżowania ul. Kościuszki i magistrali kolejowej E67 w Mławie.

Tworzący koncepcję przeanalizowali uwarunkowania terenowe, przede wszystkim skrzyżowanie z magistralą kolejową E67 (po modernizacji), której administratorem jest PKP S.A. Wzięto także pod uwagą dwa projekty realizowane na tym terenie, projekt: „Poprawa spójności komunikacyjnej poprzez rozbudowę skrzyżowania ulic: Lelewela w ciągu drogi powiatowej nr 4640w, Kościuszki w ciągu drogi powiatowej nr 2370w, Granicznej i ul. Brukowej w ciągu drogi powiatowej nr 2369w na terenie Miasta Mława” realizowany przez Biuro Konstrukcyjne Rejprojekt na zlecenie Powiatowego Zarządu Dróg oraz projekt : „Budowa gminnej drogi publicznej (Aleja Świętego Wojciecha) wraz z infrastrukturą od ulicy Kościuszki do ulicy Sienkiewicza w Mławie”, przygotowany przez Andrzeja Dusińskiego, projektanta z Mławy.

Zgodnie z założeniem kładka przenosić ma ruch pieszych i rowerzystów. Na spotkaniu rozważano możliwość zastosowania wind oraz pochylni dla osób niepełnosprawnych ruchowo i cyklistów, dyskutowano o zaletach i wadach poszczególnych wariantów.
 Projektant zwrócił uwagę, że teren, na którym miałaby powstać kładka, jest mocno zabudowany infrastrukturą kolejową. Przeszkodą są m.in. 10-metrowe bramownice. Ostatecznie analizowane były dwie lokalizacje – północna i południowa. Ze względu na fakt, iż realizacja południowej opcji wymagałaby wyburzenia 4 budynków, a wysokość obiektu zdominowałaby domy w bezpośrednim sąsiedztwie (kładkę można porównać do 3-piętrowego budynku), pracownia projektowa z Axial Project rekomenduje lokalizację północną.

Ze względu na ponad 10-metrowa wysokość obiektu sporym wyzwaniem projektowym okazały się najazdy dla niepełnosprawnych. Stosując obowiązujące przepisy dotyczące m.in. nachyleń, projektanci uzyskali z każdej strony najazdy o długości 100 metrów, które podzielili na cztery odcinki pochylni.

Alternatywą dla takiego rozwiązania jest wariant z windami dla osób niepełnosprawnych.
Projektant zaproponował oba warianty w opcji bez oraz z konstrukcją łukową wieńczącą kładkę.
Inżynierowie i władze miasta dokładnie analizują każdą z propozycji.

Źródło: Magdalena Grzywacz/Rzecznik Prasowy UMM

Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB