W mławskiej "Jedynce" podjęta została akcja czytelnicza prowadzona „systemem bostońskim”. A to biorąc pod uwagę podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2016/17, tj. upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci i młodzieży,
Każdy dzień zaczynają od porcji „dobrej lektury”. Uczniowie poszczególnych klas dokonali wyboru książek, które nauczyciele czytają im codziennie przez 5 minut na pierwszych godzinach lekcyjnych.
Lektura wpływa na rozwój intelektualny i emocjonalny dzieci, na kształtowanie charakteru, na formowanie się i pogłębianie ich kultury osobistej i społecznej. Książka pozwala zapomnieć o rzeczywistości, może pomóc w rozwiązywaniu problemów, przywrócić równowagę wewnętrzną, poprawić samopoczucie. Dobrze dobrana lektura pozwala uwierzyć dziecku w sukces, kompensuje potrzeby, staje się przestrzenią, do której można chwilowo uciec od szarej, monotonnej rzeczywistości.
Uczniowie wybrali ciekawe, wartościowe książki poczytnych autorów. Wybory poszczególnych klas przedstawiają się następująco:
Lektura wpływa na rozwój intelektualny i emocjonalny dzieci, na kształtowanie charakteru, na formowanie się i pogłębianie ich kultury osobistej i społecznej. Książka pozwala zapomnieć o rzeczywistości, może pomóc w rozwiązywaniu problemów, przywrócić równowagę wewnętrzną, poprawić samopoczucie. Dobrze dobrana lektura pozwala uwierzyć dziecku w sukces, kompensuje potrzeby, staje się przestrzenią, do której można chwilowo uciec od szarej, monotonnej rzeczywistości.
Uczniowie wybrali ciekawe, wartościowe książki poczytnych autorów. Wybory poszczególnych klas przedstawiają się następująco:
Klasa I- „Pięciopsiaczki" - W.Chotomska
Klasa IIa - „Detektyw Pozytywka” - G. Kasdepke
Klasa IIb- „Zaczarowana zagroda” - A. Cz. Centkiewiczowie
Klasa IIc- „Malutka czarownica” - O. Preussler
Klasa IIIa- „Magiczne drzewo” (Czerwone krzesło) - A.Maleszka
Klasa IIIb- „Magiczne drzewo” (Czerwone krzesło) - A.Maleszka
Klasa IIIc- „Tajemnica …” - M.Widmark, H.Willis
Klasa IVa- „Janko Muzykant" - H.Sienkiewicz
Klasa IVb- „Magiczne drzewo” (Czerwone krzesło) - A.Maleszka
Klasa Va- „Charlie i fabryka czekolady” - R.Dahl
Klasa Vb- „Charlie i fabryka czekolady” - R.Dahl
Klasa VIa- „Charlie i fabryka czekolady” - R.Dahl
Klasa VIb- „Detektyw Pozytywka” - G. Kasdepke
Największą popularnością – jak widać – cieszą się pozycje: „Magiczne drzewo” oraz „Charlie i fabryka czekolady”. To znakomite książki- mądre, ciepłe, momentami zabawne, przenoszące czytelnika w świat, w którym nie ma rzeczy niemożliwych, niewykonalnych. To opowieści o tym, co w życiu najważniejsze: miłości, przyjaźni, odpowiedzialności …
W szkole zauważyli, już po kilku dniach akcji, że dzieci częściej odwiedzają bibliotekę i wypożyczają do domów czytane na lekcjach pozycje.
Źródło: ZPO 1 Mława
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Dodaj komentarz Odśwież
Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez