Sobota, 20 kwietnia 2024. Imieniny Agnieszki, Amalii, Czecha

Mława. Parkomat nie działa? Mandatu nie będzie

2017-01-28 08:00:00 (ost. akt: 2017-01-27 15:39:07)

Autor zdjęcia: Iwona Łazowa

Podziel się:

Parkomat „połknął” pieniądze i nie wydrukował biletu? Urządzenie „nie daje znaku życia”? Zostawić samochód w płatnej strefie i iść na zakupy czy szukać innego urządzenia? Wątpliwości wyjaśniamy w mławskim Biurze Strefy Płatnego Parkowania.

Iwona Łazowa
i.lazowa@kuriermlawski.pl

Zdążyliśmy się przyzwyczaić w Mławie do płatnej strefy parkowania. Obejmuje 9 ulic w centrum miasta: Stary Rynek, Spichrzową, Długą, Wyspiańskiego, 3 Maja, Żeromskiego, Chrobrego, Reymonta, Płocką. Nikogo nie dziwi, że w razie postoju w tych miejscach (od poniedziałku do piątku) musi uiścić opłatę za parkowanie. Tylko, że nie zawsze jest taka możliwość, pomimo chęci. A to w przypadku awarii urządzenia. Mławianie sygnalizują problemy z tym związane. Wielu nie wie co robić, gdy zaparkowało się samochód, wrzuciło monetę a urządzenie nie drukuje biletu. Jak odzyskać pieniądze lub zdobyć bilet potwierdzający, że za parkowanie się zapłaciło? Zdarza się, że parkomat w ogóle nie działa. Czy w takiej sytuacji można machnąć ręką, zostawić auto na płatnym parkingu i nie płacąc iść załatwić swoje sprawy?

Nie trzeba szukać
innego parkomatu

Sprawdziliśmy, jak się na to zapatrują w Biurze Strefy Płatnego Parkowania w Mławie. Okazuje się, że nie trzeba szukać urządzenia na innej ulicy, jeśli nie działa tam, gdzie zaparkowaliśmy. - Jeśli nie ma możliwości wydrukowania biletu, klient mandatu nie dostanie. Pracownik sprawdza, czy urządzenie działa, zanim wystawi wezwanie do zapłaty. Gdy klient wrzucił pieniądze i nie wydrukował biletu zalecamy kontakt telefoniczny z naszym biurem. W styczniu umieściliśmy naklejki z numerami kontaktowymi. W takim wypadku klient może poczekać na kontrolera, który wydrukuje bilet lub odda mu pieniądze, według życzenia. Jeśli się śpieszy i nie poczeka, to nie poniesie żadnych konsekwencji. Tym bardziej, że podczas zgłoszenia telefonicznego awarii prosimy o numer rejestracyjny pojazdu. Zdarza się, że automat zwraca bilon i pieniądze spadają na dolną półkę. Jednak klienci często odchodzą i tego nie zauważają. Pozostawione tam pieniądze zabierają później inne osoby. Sygnalizowano nam, że niektórzy szukają pozostawionych w urządzeniu monet - informuje Anna Krusińska, kierownik SPP w Mławie. W normalnej sytuacji za brak biletu parkingowego zapłacimy 20 zł jeśli uregulujemy należność do 7 dni od daty wezwania. Po tym terminie (do 14 dni) będzie to już 50 zł do zapłaty.

Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB