Drogi Czytelniku,

Cieszymy się, że odwiedzasz nasze serwisy internetowe. Nasz zespół redakcyjny cały czas pracuje nad tym, żeby móc dostarczać Ci jeszcze lepsze materiały dziennikarskie i oferować jeszcze lepsze usługi. Abyśmy mogli nadal to robić, potrzebujemy Twojej zgody. Dzięki niej będziemy mogli dostosowywać nasze strony pod Twoje preferencje i potrzeby oraz emitować Ci reklamy dopasowane do Twoich zainteresowań i zachowań w Internecie. Twoja prywatność i bezpieczeństwo Twoich danych są dla nas niezwykle istotne – nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Pamiętaj, że Twoje dane są u nas bezpieczne, a udzieloną zgodę możesz wycofać w każdej chwili zgodnie z naszą Polityką Prywatności.

W JAKIM CELU PRZETWARZAMY TWOJE DANE?

Twoje dane (w tym pliki cookies) wykorzystujemy w celach statystycznych, analitycznych i marketingowych, w tym do badania Twoich zainteresowań i dopasowania do nich reklam na innych stronach www.

KTO JEST ADMINISTRATOREM DANYCH?

Administratorem danych osobowych są Mazowieckie Media Sp. z o. o.

JAKIE MASZ PRAWA?

Możesz w każdej chwili:

Więcej informacji nt. Twoich danych i naszej troski o nie znajdziesz w Polityce Bezpieczeństwa.

Nie pokazuj więcej tej informacji

Niedziela, 27 kwietnia 2025. Imieniny Sergiusza, Teofila, Zyty

Mieszkańcom nagrań nie odtworzą. Zasady niedostępne publicznie

2016-02-16 14:45:23 (ost. akt: 2016-02-16 18:00:30)

Podziel się:

Mławianie telefonujący do ratusza od początku lutego są nagrywani. Jak się dowiedzieliśmy, interesanci nie będą mieli możliwości odsłuchania rozmowy ze swoim udziałem, gdyby na przykład chcieli zareklamować sposób załatwienia sprawy przez urzędnika.

Robert Bartosewicz
r.bartosewicz@kuriermlawski.pl

Nagrywanie rozmów telefonicznych w magistracie praktykowane jest od początku lutego. Każdy, kto dzwoni do urzędu miasta, jest informowany o tym, że rozmowa jest rejestrowana, a jeśli się na to nie zgadza, powinien zakończyć połączenie. Jak już wcześniej informowała Magdalena Grzywacz, rzecznik ratusza, nagrywanie rozmów ma na celu podniesienie jakości obsługi interesantów. Ma ono stanowić także potwierdzenie działań pracowników urzędu obsługujących klientów.

My jednak chcieliśmy wiedzieć czy w razie zastrzeżeń do obsługi danej sprawy przez urzędnika, interesant będzie mógł odsłuchać rozmowę, którą odbył z pracownikiem urzędu. Okazuje się, że takiej możliwości nie ma. Magdalena Grzywacz objaśnia, że trudno byłoby zweryfikować czy osoba przychodząca do urzędu z prośbą o odsłuchanie nagrania to ta sama osoba, która do ratusza rzeczywiście dzwoniła. - W przypadku reklamacji urząd miasta może wykorzystać zarejestrowaną rozmowę do zweryfikowania zasadności reklamacji właściwej obsługi, natomiast samo nagranie nie będzie nikomu odtwarzane. Wynika to z faktu, że proces rejestrujący rozmowę nie daje całkowitej pewności, że wnioskująca o odtworzenie osoba jest faktycznie tą, która dzwoniła do ratusza – mówi rzecznik magistratu.

Nasza rozmówczyni dodaje, że do zarejestrowanych rozmów mogą mieć dostęp upoważnieni pracownicy urzędu, oraz na wniosek – osoby reprezentujące organa ścigania.
Dodajmy, że w ratuszowym Biuletynie Informacji Publicznej w internecie pojawiło się zarządzenie burmistrza dotyczące nagrywania rozmów, jednak załącznik do niego, w którym znalazły się zasady z tym związane, jak napisano w zarządzeniu, „jest do użytku służbowego i nie podlega publikacji”.


Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB