Piątek, 29 marca 2024. Imieniny Marka, Wiktoryny, Zenona

Zapłaciłem, a prądu nie ma

2015-09-09 12:28:49 (ost. akt: 2015-09-09 15:38:32)
Mławianin udał się po pomoc do powiatowego rzecznika konsumentów

Mławianin udał się po pomoc do powiatowego rzecznika konsumentów

Autor zdjęcia: Iwona Łazowa

Podziel się:

Posiadasz umowy na elektryczność z dwoma firmami? Uważaj, aby na właściwe konto dokonywać wpłat. Inaczej czekają cię kłopoty. I to pomimo spłaty zobowiązań. Przekonał się o tym Zbigniew Tomaszewski. Schorowany, na wózku inwalidzkim mławianin przez miesiąc nie miał prądu. Pomimo spłaty długu, musiał ponownie wyłożyć gotówkę..

Zbigniew Tomaszewski porusza się na wózku inwalidzkim. Ma kłopoty ze wzrokiem i słuchem. Zakład energetyczny zlecił odcięcie mu prądu na skutek zadłużenia. Odłączono prąd nie uwzględniając zagrożenia życia i zdrowia.

Niewłaściwe
konto

Mławianin był winien 773 zł i 15 gr. - Wpłaciłem 800 złotych, czyli większą kwotę, żeby się nie czepiali, ale prądu nadal nie mam – mówi Zbigniew Tomaszewski i okazuje dowód. Po miesiącu doczekał się jedynie kolejnych rachunków. - Wszyscy chcą ode mnie pieniędzy – denerwował się. Schorowanemu, niedowidzącemu człowiekowi trudno było dociec o co chodzi. Zwrócił się o pomoc do rzecznika praw konsumentów Stanisława Wiklińkiego, urzędującego w mławskim starostwie. W sprawę zaangażował też redakcję „Kuriera”. Rzecznik konsumentów (w naszej obecności) ustalił, że mławianin wpłacił 800 zł na podane w rachunku konto, ale prawdopodobnie było ono niewłaściwe. W firmie Energa twierdzili, że wpłata do nich nie dotarła. Mławianin ma umowy z dwoma firmami. Być może dlatego doszło do pomyłki.

Zapłacił
dwa razy

Energa uzależniła podłączenie do sieci od ponownej wpłaty, ale tym razem na właściwe konto. - Teraz już im nie wierzę – skomentował to niepełnosprawny. Jednak zdecydował się on na wpłatę. Energa potwierdziła uregulowanie długu i wznowienie dostaw. - Co do samych wpłat, należy dokładnie sprawdzać numer rachunku, na które zostają wpłacane pieniądze. W tym przypadku Klient posiada dwie umowy – podpisane z dwiema różnymi firmami - osobną na świadczenie usługi dystrybucji i umowę na sprzedaż energii elektrycznej, podpisaną z wybranym przez siebie sprzedawcą. Pieniądze natomiast wpłacił przez pomyłkę na zamknięte już konto w spółce Energa-Obrót. Na koncie klienta w Energa Obrót powstała nadpłata. Aby ubiegać się o zwrot nadpłaconej kwoty, prosimy o wniosek w tej sprawie. Jest to wymogiem niezbędnym do dokonania zwrotu nadpłaty – informuje Beata Ostrowska, rzecznik prasowy Grupy Energa.

Iwona Łazowa



Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB