Drogi Czytelniku,

Cieszymy się, że odwiedzasz nasze serwisy internetowe. Nasz zespół redakcyjny cały czas pracuje nad tym, żeby móc dostarczać Ci jeszcze lepsze materiały dziennikarskie i oferować jeszcze lepsze usługi. Abyśmy mogli nadal to robić, potrzebujemy Twojej zgody. Dzięki niej będziemy mogli dostosowywać nasze strony pod Twoje preferencje i potrzeby oraz emitować Ci reklamy dopasowane do Twoich zainteresowań i zachowań w Internecie. Twoja prywatność i bezpieczeństwo Twoich danych są dla nas niezwykle istotne – nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Pamiętaj, że Twoje dane są u nas bezpieczne, a udzieloną zgodę możesz wycofać w każdej chwili zgodnie z naszą Polityką Prywatności.

W JAKIM CELU PRZETWARZAMY TWOJE DANE?

Twoje dane (w tym pliki cookies) wykorzystujemy w celach statystycznych, analitycznych i marketingowych, w tym do badania Twoich zainteresowań i dopasowania do nich reklam na innych stronach www.

KTO JEST ADMINISTRATOREM DANYCH?

Administratorem danych osobowych są Mazowieckie Media Sp. z o. o.

JAKIE MASZ PRAWA?

Możesz w każdej chwili:

Więcej informacji nt. Twoich danych i naszej troski o nie znajdziesz w Polityce Bezpieczeństwa.

Nie pokazuj więcej tej informacji

Czwartek, 10 kwietnia 2025. Imieniny Borysławy, Makarego, Michała

Kolejne oszustwo na pracownika banku! 58-letnia mławianka straciła ponad 7 tysięcy złotych. Policja ostrzega

2024-12-01 09:00:00 (ost. akt: 2024-11-30 22:27:35)

Autor zdjęcia: Pixabay

Podziel się:

Pomimo ostrzeżeń na stronach banków oraz komunikatów w mediach, oszuści posługujący się metodą „na pracownika banku”, wciąż okradają kolejne osoby. Przekonała się o tym 58-letnia mławianka. Kobieta, za namową oszustów, zainstalowała na swoim telefonie nieznaną aplikację i straciła z konta ponad 7 tysięcy zł.

Do mławianki zadzwoniła oszust, podający się za pracownika banku, w którym kobieta ma swoje konto. Oszust poinformował ją, że należące do niej środki, zgromadzone na koncie, są zagrożone z uwagi na atak hakerski. Polecił, by zainstalowała na swoim telefonie aplikację a następnie zalogowała się za pomocą telefonu, do swojego konta bankowego. Po chwili, z jej konta przelano ponad 7 tysięcy zł. Po tym zdarzeniu, oszukana kobieta skontaktowała się z prawdziwym pracownikiem banku i dowiedziała się, że padła ofiarą przestępców. Okazało się, że aplikacja, którą zainstalowała, pozwoliła oszustom na zdalną obsługę jej telefonu. Mławianka powiadomiła Policję, trwają czynności.

Policja ostrzega - Okres przedświąteczny, to czas, w którym nasilają się działania wszelkiego rodzaju oszustów. Przesyłane są nagminnie informacje o przesyłkach, z koniecznością dopłaty i podanym linkiem do wpłat. Sposobów działania oszustów jest wiele, cel jeden – uzyskanie dostępu do konta bankowego lub spowodowanie wypłacenia pieniędzy i przekazanie ich przestępcom. Prawdziwy pracownik banku nie zażąda od nas zainstalowania aplikacji do ochrony konta, wygenerowania kodu płatności internetowej lub wykonania przelewu środków na inne konto. Jeśli usłyszysz, że Twoje konto w banku jest zagrożone, masz zainstalować nieznaną aplikację – rozłącz się, to OSZUSTWO! NIGDY nie korzystaj z wysyłanych w wiadomościach sms i e-mailach, linków do wpłat.

asp.szt. Anna Pawłowska

Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB