Naszym bliskim z okazji Dnia Babci (21 stycznia) i Dnia Dziadka (22 stycznia) warto wręczyć nie tylko kwiaty czy czekoladki ale również porozmawiać o sytuacjach, które mogą stanowić potencjalne zagrożenie dla realizacji ich planów i marzeń.
Jeśli odbierzesz niepokojący telefon od osoby, która podaje się za np. pracownika banku, zachowaj spokój, nie poddawaj się panice i zweryfikuj taką osobę. Rozłącz się i zadzwoń na infolinię swojego banku w celu upewnienia się czy na pewno dzwoni do Ciebie pracownik danej instytucji. Pamiętaj rozłącz się skutecznie i nigdy nie dzwoń na numer wskazany przez swojego rozmówcę.
Jeśli osoba dzwoniąca nalega na Twoją natychmiastową reakcję i prosi Cię o dane wrażliwe, nigdy nie ulegaj presji i nie podawaj przez telefon danych do konta bankowego, tj. loginu, hasła, kodów autoryzacyjnych, kodów blik. Pracownik banku ani Policjant nigdy nie mogą prosić o takie działania.
Na polecenie osoby dzwoniącej nie instaluj żadnych aplikacji lub oprogramowania np. na telefon, komputer, które rzekomo mają monitorować bezpieczeństwo na koncie lub pomóc w zablokowaniu nieautoryzowanej wypłaty środków.
Celem działań w ramach kampanii jest wypracowanie łatwego i zrozumiałego algorytmu zachowań w sytuacji potencjalnego zagrożenia oszustwem. Ponadto uświadomienie seniorów oraz ich najbliższych na temat niebezpieczeństw i metod oszustw, z jakimi mogą się nieświadomie spotkać. Natomiast młodsze pokolenie ma stanowić ekipę wsparcia dla bliskich osób, w starszym wieku. Nazwa kampanii #ZnamTeNumery nawiązuje do kultowych tekstów i mówi o numerach (telefonu) do dzielnicowego i bliskich oraz o „numerach” jakie robią oszuści.
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Dodaj komentarz Odśwież
Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez